Ο πόνος είναι πολύ υποκειμενικό συναίσθημα, όταν συμβουλευόμαστε έναν γιατρό για να αντιμετωπίσουμε τον πόνο είναι πολύ σημαντικό, να εξηγήσουμε ακριβώς την κατάσταση που βιώνουμε, πόσο πονάμε, τι κάνει τον πόνο μας να βελτιώνεται ή να επιδεινώνεται, ώστε να αυξήσουμε την πιθανότητα της σωστής διάγνωσης, αλλά και της αποτελεσματικής θεραπευτικής προσέγγισης.
Ωστόσο, στην προσπάθεια επικοινωνίας παρατηρούνται προβλήματα που μπορεί να οφείλονται σε διάφορους παράγοντες. Πολλοί άνθρωποι, συχνά φεύγουν από μία ιατρική επίσκεψη νιώθοντας δυσαρεστημένοι και απογοητευμένοι ότι οι ανάγκες, τα συναισθήματά τους, οι αμφιβολίες τους δεν έχουν ληφθεί υπόψη και οι ερωτήσεις τους δεν έχουν απαντηθεί κατάλληλα.
Πολλές φορές οι συναντήσεις με τον γιατρό μπορεί να είναι περιορισμένες σε χρόνο, άλλες πάλι φορές λόγω του άγχους και της σύγχυσης από τον πόνο μπορεί να ξεχάσουμε να ρωτήσουμε σημαντικές ερωτήσεις και να φύγουμε με απορίες. Μπορεί επίσης να ξεχάσουμε να αναφέρουμε σημαντικές λεπτομέρειες, που μπορεί να είναι καθοριστικές για τη σωστή διάγνωση και τη θεραπεία.
Συζητήστε την κατάστασή σας με τον γιατρό σας και άλλους επαγγελματίες υγείας που εμπλέκονται στη διαχείριση του πόνου. Μην υποθέσετε ότι οι θεραπευτές σας γνωρίζουν πώς αισθάνεστε ή τι επηρεάζει την κατάστασή σας. Βεβαιωθείτε ότι λαμβάνετε σαφείς απαντήσεις σε όλες τις ερωτήσεις που έχετε και ότι τους ενημερώνετε για τις ανησυχίες σας.
Στο εγχειρίδιο ” Μιλάω για τον πόνο μου – Ιδέες για να επικοινωνήσετε καλύτερα με τον γιατρό σας ” θα βρείτε μερικές ιδέες για ερωτήσεις που μπορείτε να κάνετε στον γιατρό σας. Μην ξεχάσετε να συμπληρώστε τον κατάλογο με δικές σας ερωτήσεις και απορίες.